Thursday, May 04, 2006

蜂患(續)

今晚飯後回家,見到我一生以來都沒有如此接近地接觸到的:蜂窩。
真是偉為奇觀。

原來這五年來,我一點都不寂寞,時時有蜜蜂相伴。

據捉蜜蜂專家說,在我家煙囪內共住了五萬多隻蜜蜂,蜂窩共有四排,每排約二至三呎,除蜂窩外,還有一個雀巢,由此証明我家確實是一個安樂窩。

原來上次在家死去的數百隻蜜蜂,比起五萬多隻其實只是冰山一角而矣。

我們親自用指頭點了一點漏下來的蜂蜜,十分清甜,原來我家煙囪雖非流奶但絕對是與蜜之地。

可能很難想像那些蜂窩是什麼模樣,就給你們大開眼界。







相片的中間部份,淺色一點點的是蛋,會孵化成蜜蜂。

直至這篇文章刊登,專家仍在煙囪旁吸蜜蜂,難怪他要求收費,工作認真艱巨。

3 comments:

mandy said...

oh.. so this guy is jack bauer.........

StoryBox2 said...

haha, he is but....after "cup sing dai fai"

Anonymous said...

OH, I can't believe this, it's such a cool thing! I remembered I went to your house last year to have my first "cell group" meeting, I should have go up to the chimeny and say "HI"! Hey, Mandy, he does look a bit like Jack Bauer - the confidence smile. :D This guy works for CBU (Counter Bee Unit) and he has an expression "I will do anything to protect my client"! :)